Λίγες ώρες απομένουν για το Kickstarter του ANDROMEDA

ANDROMEDA (2018)

…και αυτή τη στιγμή δεν έχει καταφέρει να συλλέξει ούτε το 50% των ζητηθέντων $34 χιλ. δολαρίων. Το Andromeda έμελλε να είναι ένα από τα υποσχόμενα metroidvania platformers από μια μικρή ομάδα Ισπανών developers, αλλά κατά πως φαίνεται δε θα χρηματοδοτηθεί, εκτός αν οι τελευταίες 24 ώρες είναι “βομβαρδιστικές”!

Developer: Hebi Lee

Genre: Action, Shooter

Theme: Space, Platform

Platform: PC

Release: 10/2018 (?)

 

Και εν μέρει λογικό, αφού οι crowdfunding πλατφόρμες έχουν κατακλυστεί από retro εμπνευσμένες προσπάθειες που μόνο ένα έξυπνο marketing ή ένα μεγάλο όνομα μπορεί να τις κάνει να ξεχωρίσουν, αλλά ακόμα κι αυτό πολλές φορές δεν είναι αρκετό. Από την άλλη ακόμα κι αυτά που πέτυχαν το στόχο τους δεν εγγυώνται το αποτέλεσμα – όπως το πρόσφατο παράδειγμα του Mighty No. 9 που μάζεψε κοντά στα 4 εκ. δολάρια υπό την καθοδήγηση του ίδιου του Keiji Inafune, δημιουργού του Mega Man, και προσπάθησε με αυτό τον τρόπο να αναβιώσει τον μπλε ήρωα αποτυγχάνοντας παταγωδώς.

Το ρίσκο μιας καμπάνιας – για τον developer, αλλά και τον αγοραστή – που βασίζεται, κακά τα ψέματα, στο όραμα, κάπως εξομαλύνεται αν έχεις και κάτι να παρουσιάσεις. Όπως ένα demo, κάτι που έχει το Andromeda (download). Με 8-bit αισθητική και throwback στην NES εποχή, το εν λόγω εγχείρημα σε βάζει στα παπούτσια (και το jetpack) του Max Weaver, κυνηγού επικηρυγμένων, που έχει σαν βαρετή πρώτη αποστολή την ανεύρεση εξαφανισμένων επιστημόνων σε έναν ερημικό πλανήτη στο γαλαξία της Ανδρομέδας που – προφανώς – θα τον οδηγήσει σε μια περιπέτεια πέρα από κάθε φαντασία… Το έτος είναι 5.135 NT, ή αλλιώς 3.870.053.315 μ.Χ. (I can’t even begin to…), η Γη έχει γίνει μη κατοικήσιμη – προφανώς – και η ανθρωπότητα έχει διασπαρθεί σε αποικίες του Γαλαξία μας που μαστίζεται από πολέμους ομοσπονδιών. Σε αυτό το συγκρουσιακό περιβάλλον κάποιοι κάνουν τα δειλά βήματα να εξερευνήσουν τον πλησίον γαλαξία της Ανδρομέδας, που έχει προβλεφθεί ότι θα συνουσιαστεί με τον δικό μας μετά από κάτι δισεκατομμύρια χρόνια.

ANDROMEDA (2018)

Οι δημιουργοί ισχυρίζονται ότι στις επιρροές τους από την επιστημονική φαντασία συγκαταλέγονται συγγραφείς όπως ο Frank Herbert (Dune), ο Dan Simmons (Υπερίων), ο Aldous Huxley (Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος), ο George Orwell (1984), ο Isaac Asimov (Θεμέλιο) και ο Ιούλιος Βερν, ενώ δε θα μπορούσαν να μην αναφέρουν τα κινηματογραφικά επιτεύγματα του Alien, Blade Runner, Solaris, Cube και The Thing.

Και δεν αναφέρομαι μόνο στο setting, άλλωστε δε θα υπήρχε λόγος να αναφέρουν όλα αυτά αν δεν στόχευαν να εξισορροπήσουν το platforming με replayability που θα βασίζεται σε ένα ανοιχτό σύμπαν, και με γερές δόσεις σεναρίου (αν και κάτι τέτοιο δεν μας το εγγυάται το demo). Το Andromeda βασίζει την ποικιλομορφία του σε τρεις πυλώνες: στην πλανητική εξερεύνηση (Planetary Exploration), που συνιστά η platforming εμπειρία, στα αστρικά ταξίδια (Star Travels), το 2D vertical shmup κομμάτι του ταξιδιού από πλανήτη σε πλανήτη με το σκάφος, και στη γαλαξιακή διερεύνηση (Galaxy Investigation), που σημαίνει, όπως εξηγούν οι δημιουργοί, ότι το κάθε playthrough ξεκινά με διαφορετική κατανομή πλανητών στο χάρτη, δίνοντας έτσι στον παίκτη την ελευθερία να εξερευνήσει τον κόσμο διαφορετικά κάθε φορά και με τη σειρά που θέλει.

ANDROMEDA (2018)

Μέσα στα κατά τ’ άλλα απλοϊκά mechanics μιας περασμένης εποχής, το σκληροπυρηνικό χαρακτηριστικό το προσθέτει το DNA-GUN του Max. Συλλέγοντας διαφορετικούς τύπους DNA από τους πεσόντες εχθρούς σου, τους συνδυάζεις χρωματικά στο όπλο σου για να επιτύχεις διαφορετικά αποτελέσματα, από αποτελεσματικότερη επίθεση σε ορισμένους εχθρούς, μέχρι περπάτημα στο νερό ή επίλυση πάζλ, αν και θα πάρει κάποια ώρα να εξοικειωθείς με το σύστημα και να αλλάζεις το συνδυασμό του DNA από το inventory ανάλογα με αυτό που θες να κάνεις.

Πέραν των πολλών ορθογραφικών λαθών δε συνάντησα ιδιαίτερα bugs, και είναι ευνόητο ότι το controller είναι must για πιο αυθεντική εμπειρία έναντι keyboard. Το παραπονάκι μας έχει να κάνει κυρίως με την κατά-ένα-κλικ πιο αργή ταχύτητα στην κίνηση του χαρακτήρα για ένα παιχνίδι τέτοιου τύπου, και στην έλλειψη του crouch, που κάνει τους ελιγμούς με το jump επαναλαμβανόμενους. Σε άμεση επαφή με την κοινότητα όμως οι δημιουργοί έχουν ήδη φροντίσει να βελτιώσουν κατά πολύ την ταχύτητα με τακτικά updates στο demo, πράγμα που δείχνει ότι η παρούσα κατάσταση του παιχνιδιού πιθανότατα θα υποστεί δραστικές αλλαγές ακόμα και στα πιο βασικά mechanics, όπως η έλλειψη του crouch που αναφέραμε που θα μπει κάτω από ψηφοφορία των backers (ομολογώ πάραυτα ότι έχει μια παραπάνω πρόκληση η απογύμνωση των διευκολύνσεων). Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το jetpack που χρησιμοποιείται κατά κόρον για το jump έχει cooldown, πράγμα που συμβάλλει στα “φρένα” της ταχύτητας, ενώ και οι σφαίρες έχουν εξαιρετικά μικρό range, στοιχεία που όμως ενώ παρατηρούνται στο demo, μπορεί να βελτιώνονται όσο προχωράς στο παιχνίδι κι αναβαθμίζεις τον εξοπλισμό σου.

ANDROMEDA (2018)

Όπως κανείς περιμένει από τέτοια παιχνίδια, ο κάθε πλανήτης έχει έναν ενιαίο χάρτη που χωρίζεται σε επίπεδα, που μεταβαίνεις κάνοντας interact με πόρτες, ανελκυστήρες κτλ. ενώ δε λείπουν οι κρυμμένοι τοίχοι που μπορεί να τους ανακαλύψεις εντελώς τυχαία αν εκπυρσοκροτήσει το όπλο σου σε καμιά άκυρη γωνία. Η ίδια η ιστορία εξελίσσεται αρχικά μέσα από τα logs των επιστημόνων που βρίσκεις στο διάβα σου, ενώ είναι σαφές ότι έχει προσεχθεί πολύ περισσότερο η πλανητική εξερεύνηση του Max σε σχέση με το αστρικό ταξίδι, όπου τα controls του σκάφους ανταποκρίνονται αρκετά νωθρά.

Έχουμε δει ματιές σε κάποια επόμενα επίπεδα-πλανήτες μέσα από τα trailers και την περιγραφή της καμπάνιας, πάντως για την πρώτη αποστολή επιλέχθηκε μια αρκετά μονότονη χρωματική παλέτα. Ευελπιστώ τα sprites του να γίνουν στη συνέχεια πιο εμπνευσμένα. Τη μουσική δε θα την κρίνουμε, αφού ελλείψει budget χρησιμοποιείται ενδεικτικά 8-bit Johann Sebastian Bach, for your ears only 😉 κάτι που φυσικά θα αλλάξει, με αυθεντική σύνθεση 8-bit μουσικής.

ANDROMEDA (2018)Οι δημιουργοί έχουν θέσει σαν μήνα κυκλοφορίας τον… Οκτώβρη του 2018, κάτι που φαντάζει έτη φωτός μακριά (ε δεν είναι και το 5.135 ΝΤ!), όμως άκουσαν και πάλι το κοινό τους και θα παρέχουν συνεχή πρόσβαση σε όλους τους backers καθ’ όλη τη διάρκεια του development (αυτό που έχουμε συνηθίσει να λέμε early access δηλαδή :P). Ο πρώτος στόχος πλατφόρμας είναι φυσικά το PC (παρεμπιπτόντως έγινε Greenlit από το Steam μέσα σε δυο βδομάδες), ενώ στα stretch goals βρίσκονται και τα PS4/XONE μεταξύ άλλων.

Τα platformers δε με κράτησαν ποτέ πάνω από την οθόνη με τις ώρες για να πω ότι θα επενδύσω, αλλά αν ήμουν από τους νοσταλγικούς του είδους και το έκανα, θα κοιτούσα τα tiers των 60€ και 70€ που δίνουν μια physical κόπια και USB controller τύπου NES (+ physical comic book και CD soundtrack με τα έξτρα 10€), ενώ στα 100€ παίρνεις και το ίδιο το παιχνίδι σε USB cartridge τύπου NES. Το Andromeda μπορεί να βγει τελικά ανεξαρτήτως επιτυχίας του kickstarter του, αλλά για τα physical items, μάλλον too good to be true!

previously unpublished
Advertisements

Share A Thought

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s