Τροποποιήσεις στην προώθηση ταινιών σχεδιάζουν ιδιοκτήτες κινηματογράφων

MPAA Preview Trailer

Μικρότερα (όχι όμως και λιγότερα) trailers για καλύτερη κινηματογραφική εμπειρία λέει η NATO

Σε κάτι που έπρεπε να έχει γίνει καιρό πριν και που τώρα φαίνεται να έχει μικρή αποτελεσματικότητα – αν και προς τη σωστή κατεύθυνση – φαίνεται να προβαίνει η Εθνική Ένωση Ιδιοκτητών Θεάτρου (National Association of Theater Owners – NATO) της Αμερικής, μετά από πολλές συζητήσεις με τα στούντιο. Σε μια προσπάθεια με στόχο να βελτιωθεί η κινηματογραφική εμπειρία του θεατή, οι μάρκετινγκ δραστηριότητες εντός των κινηματογράφων θα περιοριστούν. Αυτό αφορά τους αμερικάνικους κινηματογράφους, αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι πολλές αλυσίδες, όπως η Village, είναι διεθνείς, είναι και ζήτημα χρόνου να περαστούν οι κανονισμοί σιγά σιγά σε όλη την υφήλιο, κοινή συναινέσει των εταιριών διανομής. Συγκεκριμένα:

Τα διαφημιστικά trailers (α) θα αφορούν ταινίες με άμεση κυκλοφορία εντός πενταμήνου – το ίδιο θα ισχύει και για τα διαφημιστικά υλικά εντός κινηματογράφου, όπως αφίσες κλπ. όπου ο περιορισμός θα είναι στους τέσσερις μήνες και (β) δε θα ξεπερνούν σε διάρκεια τα δύο λεπτά (εν αντιθέσει με τα δυόμιση που είναι το τωρινό στάνταρ). Οι διανομείς όμως θα έχουν το δικαίωμα δύο εξαιρέσεων ετησίως και οι συγκεκριμένες οδηγίες θα αρχίσουν να ισχύουν για ταινίες με κυκλοφορία την 1η Οκτωβρίου 2014 και ύστερα.

Η σύγχυση προκύπτει από το γεγονός ότι οι εν λόγω κατευθυντήριες γραμμές θα είναι εθελοντικής βάσης και υπάρχουν φόβοι από τα στούντιο ότι ιδιοκτήτες μπορούν να τις επικαλούνται για να μην παίξουν μεγάλα trailers ή για να βρουν την ευκαιρία να παίξουν περισσότερα και μικρότερα trailers.

Για εκείνους που ενημερώνονται κατά βάση από τον κινηματογράφο της γειτονιάς τους (πόσοι είναι αυτοί;) αυτό είναι θετικό γιατί αφενός θα έχουν την ευκαιρία να δουν trailers λιγότερο γνωστών ταινιών που δε θα ‘χωρούσαν’ να παίξουν υπό άλλες συνθήκες που τα blockbusters ‘πληρώνουν’ περισσότερο, και αφετέρου η μικρότερη διάρκεια βοηθάει (λίγο, είναι η αλήθεια) στο αιώνιο πρόβλημα ότι τα trailers προδίδουν πολλές σημαντικές σκηνές από τις ταινίες που διαφημίζουν. Έτσι τώρα θα απαιτείται μια πιο έξυπνη στρατηγική για να τραβήξεις κόσμο χωρίς να του δίνεις στο πιάτο όλο το σενάριο.

Η πραγματικότητα όμως είναι ότι ο κόσμος πλέον ενημερώνεται πολύ νωρίτερα, βλέποντας trailers και διαφημιστικό υλικό από το internet πολύ πριν φτάσει στον κινηματογράφο, και τα διαφημιστικά σποτάκια πριν την ταινία που έχει πληρώσει να δει του είναι ενοχλητικά. Ίσως αν είχαμε παρόμοια επιβολή και για την προώθηση μέσω διαδικτύου να ήμουν πιο αισιόδοξος, αλλά ποιον μπορεί να βοηθήσει κάτι τέτοιο επιχειρηματικά; Ήδη οραματίζομαι από το ερχόμενο φθινόπωρο την πιθανότητα πολλαπλών trailers (λες και δεν είχαμε αρκετά μέχρι τώρα) για μία ταινία – το δίλεπτο theatrical που έχει εγκριθεί για κινηματογραφική προβολή, και το extended director’s cut τρίλεπτο που θα παίξει στο internet. Αυτή η προοπτική σε συνδυασμό με την εθελοντική φύση των τροποποιήσεων κάνει την κίνηση της NATO μια τρύπα στο νερό. Καλόβουλη μεν, αλλά πολύ λίγο καιπολύ αργά.

as published @ ireporterworld.com
Advertisements

Share A Thought

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s