microfilm #2

Academy Awards 2014 (Oscars)

Επτά μικρο-ειδήσεις για την έβδομη τέχνη. Πρόσφατα νέα και παραλειπόμενα, φήμες, ψαρέματα κι ενημερώσεις.

Oscars, Ο Λύκος της Wall Street, Pacific Rim, ABCs of Death 2, Boyhood, The Wolf’s Hour, Ο Ερχομός του Διαβόλου

 

I Κάποιοι θεωρούν τα Oscars μία ακόμα στυλιζαρισμένη υπερτιμημένη τελετή. Κάποιοι άλλοι τα αποφεύγουν σαν το διάολο. Και κάποιοι άλλοι τα έχουν σαν ευαγγέλιο, περιμένοντας πώς και πώς την ημέρα της τελετής για να δουν το ‘ποιοτικό’ σινεμά να αναγνωρίζεται και να παίξουν τα στοιχήματά τους. Υπάρχουν όμως και αυτοί –και είναι οι περισσότεροι- που τα (παρ)ακολουθούν με προσοχή κάθε χρόνο, μονάχα για να παραπονεθούν για αυτά που λείπουν ή αυτά που δε βραβεύτηκαν. Και του χρόνου πάλι τα ίδια. Το JoBlo έφτιαξε ένα όμορφα μονταρισμένο βιντεάκι «βραβεύοντας» όλες τις ταινίες που θα απουσιάσουν από τη φετινή τελετή, δικαίως ή αδίκως. Αφιερωμένο σε όσους ακόμα φωνάζουν για τις μεγάλες απουσίες – και στη δική μας Κορίνα.

 

Scorsese's THE WOLF OF WALL STREET (2013)IIΣχεδόν απίθανο να δούμε την πλήρη βερσιόν του Λύκου της Wall Street, λέει ο Martin Scorsese. Λίγες εβδομάδες πριν την έξοδό του στους κινηματογράφους, ο Martin πάλευε να μοντάρει το υλικό της τετράωρης ταινίας σε λίγο κάτω από τρεις ώρες για να προλάβει να την κυκλοφορήσει μέσα στο Δεκέμβρη (να προλάβει και τα βραβεία βέβαια), διαφορετικά θα βλέπαμε ενδεχομένως μια μεγαλύτερη εκδοχή από τις αρχές του έτους. Η Paramount ανακοίνωσε ότι η ταινία θα έβγαινε τα Χριστούγεννα σε διάρκεια 165 λεπτών, και τελικά «συμβιβάστηκαν» όλοι στα 179 λεπτά, κάτι που κάνει το Λύκο τη μεγαλύτερη σε διάρκεια ταινία του Scorsese. Ο σκηνοθέτης έκανε τα απαραίτητα κοψίματα και στο γυμνό και το σεξουαλικό περιεχόμενο για να αποφύγει το σχεδόν απαγορευτικό για mainstream ταινία NC-17, και κατάφερε το πιο ‘φιλικό’ R rating, αφήνοντάς μας να υποθέτουμε ότι θα δούμε μια ολοκληρωμένη εκδοχή με την κυκλοφορία του Blu-ray/DVD. Όμως απ’ ότι φαίνεται κάτι τέτοιο είναι μάλλον απίθανο, καθώς ο Scorsese θεωρεί ότι το να κόψει μίας και πλέον ώρας σκηνές ήταν τελικά απαραίτητο για να βρει το ρυθμό της η ταινία, συγκρίνοντας τη διαδικασία με την ταινία του Alice Doesn’t Live Here Anymore που από 195 λεπτά κατέληξε στα 105.

Μιλώντας για ρεκόρ, Ο Λύκος της Wall Street έγινε και η ταινία με τα περισσότερα “fuck” στην ιστορία του κινηματογράφου, ξεπερνώντας και το Casino του ίδιου σκηνοθέτη (αν και το Nil by Mouth του Gary Oldman παραμένει πρώτο στην αναλογία της χρήσης της λέξης με τη διάρκεια της ταινίας). Η πέμπτη συνεργασία Scorsese-Di Caprio πάντως, ως φυσιολογικό, συνάντησε αρκετά μικτές κριτικές ακόμα και μέσα από την Ακαδημία, όταν ανώνυμες πηγές την αποκάλεσαν ‘ένα τρίωρο μαρτύριο’ και ‘αηδιαστική’, και παρά τις υποψηφιότητές της, είναι δύσκολο να τη φανταστούμε να κερδίζει κάποιο Όσκαρ ταινίας ή σεναρίου. Στις κατηγορίες ότι αντί να σατιρίζεται, περισσότερο δοξάζεται η ζωή του χρηματιστή Jordan Belfort, ο Di Caprio απάντησε ότι ο Martin Scorsese θέλει να πει μια ιστορία, χωρίς ποτέ να κρίνει τους χαρακτήρες του. Ο ίδιος ο ηθοποιός πάντως χαρακτήρισε ως παράδειγμα προς αποφυγή τη συμπεριφορά των χαρακτήρων της ταινίας.

 

Robert R.McCammon's THE WOLF'S HOUR (book)IIIΜιλώντας για λύκους, Η Ώρα του Λύκου (The Wolfs Hour) του Αμερικανού συγγραφέα Robert McCammon ενδέχεται να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη. Η νουβέλα που εξεδόθη το 1989, λέει την ιστορία του αποσυρθέντα Ρώσου πράκτορα Gallatin που επί εποχής Β’ Παγκοσμίου πληροφορείται από τις συμμαχικές δυνάμεις για ένα ναζιστικό σχέδιο που μπορεί να έχει τρομερές επιπτώσεις στον πόλεμο κι έτσι διεισδύει στην κατεχόμενη Γαλλία για να μάθει περισσότερα, αλλά και να βρει τον αδερφό του. Η πρωτοτυπία εδώ είναι ότι ο Gallatin είναι… λυκάνθρωπος, και χρησιμοποιεί τις δεξιότητές του για να ανταπεξέλθει στον πόλεμο. Το σενάριο είναι των Bradley και Kevin Marcus, σε μια παραγωγή της Chris Morgan Productions – του σεναριογράφου Chris Morgan (Fast & Furious 4/5/6). Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία μέχρι τώρα νουβέλα του γνωστού συγγραφέα τρόμου δεν έχει μεταφερθεί στον κινηματογράφο.

 

Linklater's BOYHOOD (2014)IV Πέρασαν τα χρόνια… είναι συγκλονιστικό ότι φαίνεται σα να ήταν χθες όταν δώδεκα χρόνια πριν ανακοίνωνε ο Richard Linklater, ο φοβερός αυτός σκηνοθέτης ταινιών όπως τα Before Sunrise/Sunset/Midnight, το Scanner Darkly και το Waking Life, το νέο του πειραματικό εγχείρημα με τίτλο Boyhood. Ε, λοιπόν, όχι μόνο το τελείωσε, αλλά πρόλαβε να το στριμώξει τελευταία στιγμή στο Sundance όπου και προβλήθηκε πριν λίγες μέρες, με το φεστιβάλ του Βερολίνου να ακολουθεί και οι πρώτες κριτικές είναι ενθουσιώδεις (αν και δεν ξέρω κατά πόσο επηρεάζονται από την ίδια τη φιλοδοξία του πειράματος).

Linklater's BOYHOOD (2014)Στο Boyhood ο σκηνοθέτης κινηματογραφεί την ανατροφή ενός αγοριού από τα 6 ως τα 18, γυρίζοντας μία οικογενειακή ταινία μικρού μήκους μία φορά το χρόνο, επί δώδεκα χρόνια, μέχρι που το παιδί ενηλικιώνεται, και παρουσιάζει τη σχέση του με τους γονείς του, και τις ανησυχίες που ποικίλουν όσο μεγαλώνει – από τα ζωάκια στα video games κι από εκεί στα κορίτσια, όπως χαρακτηριστικά λέει ο Ethan Hawke, που υποδύεται τον πατέρα για τα τελευταία δώδεκα χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί το Boyhood. Δίπλα του ήταν η Patricia Arquette (δε χρειάζεται συστάσεις) στο ρόλο της μητέρας, και στο ρόλο του αγοριού που επίσης παρέμεινε στην ταινία τόσα χρόνια, ο Ellar Coltrane (Fast Food Nation).

Ήθελα από καιρό να πω την ιστορία μίας σχέσης γονιού-παιδιού που ακολουθεί ένα αγόρι από την πρώτη δημοτικού μέχρι να πάει στο κολλέγιο. Αλλά το δίλημμα ήταν ότι τα παιδιά αλλάζουν τόσο πολύ που είναι αδύνατο να το καλύψεις. Και είμαι έτοιμος να προσαρμόσω την ιστορία ανάλογα με αυτό που πραγματικά περνάει το αγόρι

είχε πει ο Linklater το 2002. Στην παραγωγή του Boyhood που μετράει πάνω από δυόμιση ώρες σε διάρκεια, βρίσκεται εκτός του Linklater και η Anne Walker-McBay (Before Sunrise, A Scanner Darkly, Waking Life). Το περιμένουμε!

 

Bettinelli-Olpin & Gillett's DEVIL'S DUE (2014)V ΟΚ, Ο Ερχομός του Διαβόλου δεν συγκλόνισε και κανέναν. Για την ακρίβεια το πρώτο Σαββατοκύριακο συγκέντρωσε μόλις 8,5 εκ. δολάρια, παρά το μάρκετινγκ της Fox και το γεγονός ότι δεν είχε ανταγωνισμό στις ταινίες τρόμου της περιόδου, και οι κριτικές δεν το τιμούν ιδιαιτέρως. Όμως η φάρσα με τη δαιμονισμένη κούκλα που έκαναν χάριν προώθησης της ταινίας είναι αρκετά διασκεδαστική. Το Devil’s Due βγαίνει –υπό κανονικές συνθήκες- στις ελληνικές αίθουσες στις 6 Φεβρουαρίου από την Odeon (εκτός αν το ακυρώσουν όπως έκανε η Feelgood με το Oldboy που ήταν προγραμματισμένο για τις 30 Ιανουαρίου). Trailer και πληροφορίες εδώ, πρόσθετες φωτογραφίες, το τελευταίο poster και η επίθεση του μωρού παρακάτω.

 

THE ABCs OF DEATH (2012)VI Έπειτα από την πρωτότυπη ανθολογία κωμωδίας-τρόμου The ABCs of Death, οι δημιουργοί ετοιμάζουν sequel, αλλά και… spin-off που θα περιέχει τις υποβολές του φετινού τους διαγωνισμού! Το The ABCs of Death, που πέρασε από αρκετά φεστιβάλ ανά τον κόσμο, ήταν μια συλλογή ταινιών μικρού μήκους, μία για το κάθε γράμμα της αλφαβήτου, από 26 διαφορετικούς αναγνωρισμένους στο χώρο σκηνοθέτες 15 χωρών, όπως ο Xavier Gens, ο Kaare Andrews, ο Noboru Iguchi, ο Yoshihiro Nishimura και ο Srdjan Spasojevic (έχει πλάκα να συμπεριλαμβάνουμε τον σκηνοθέτη του Serbian Film στους μεγάλους δημιουργούς). Με εξαίρεση μία: το γράμμα T. Ο τυχερός σκηνοθέτης για το εν λόγω γράμμα επιλέχθηκε ανάμεσα σε υποβολές του κοινού και συμπεριλήφθηκε στην ανθολογία (το T is for Toilet, του Lee Hardcastle).

Για το ABCs of Death 2, η εταιρία παραγωγής, διανομής και αλυσίδα κινηματογράφου Drafthouse διεξήγαγε διαγωνισμό “αναζήτησης του 26ου σκηνοθέτη” για το γράμμα M αυτή τη φορά, όπου συμμετείχαν 541 σκηνοθέτες από 40+ χώρες! Από ψήφους του κοινού και ειδική επιτροπή κατέληξαν σε 12 φιναλίστ – τα φιλμ των οποίων μπορείτε να τα δείτε ΟΛΑ εδώ! Οι σκηνοθέτες των υπόλοιπων 25 ταινιών του sequel ψήφισαν για το καλύτερο, τιμώντας έτσι το “M is for Masticate” του Robert Boocheck, το οποίο και θα συμπεριληφθεί στην ανθολογία με το σκηνοθέτη να παίρνει και το έπαθλο των 5.000 δολαρίων. Σε ειδικό event που διοργάνωσαν οι παραγωγοί προβλήθηκαν οι ταινίες των φιναλίστ, με το κοινό να δίνει το δικό του βραβείο στο “M is for MindMeld” του BC Glassberg. Οι υποβολές όμως ήταν τόσες πολλές και καλές που αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν μέσα στις αρχές του έτους και εν αναμονή του sequel, το… The ABCs of Death 1.5: The 26th Director Edition, μία ψηφιακή συλλογή (που θα προβληθεί και σε επιλεγμένα σινεμά) των 26 καλύτερων υποβολών για το γράμμα ‘Μ’ του ABCs of Death 2, μετά από επιλογή των παραγωγών!

Όσο για το δεύτερο μέρος, φαίνεται ότι ανεβαίνει πολλά σκαλιά ποιότητας. Από τους υπόλοιπους 25 σκηνοθέτες ξεχωρίζουν πια πραγματικά μεγάλα ονόματα στο χώρο του τρόμου και όχι μόνο, όπως ο Vincenzo Natali (Κύβος, Splice), ο μάστερ του short animation Bill Plympton (Hair High, Guard Dog κλπ.), ο cult Ιάπωνας Shion Sono (Suicide Club, Noriko’s Dinner Table, Exte), ο Larry Fessenden (The Last Winter), ο Alexandre Bustillo του σοκαριστικού Inside, ο Navot Papushado (Big Bad Wolves) κ.α. Το περιμένουμε μέσα στο 2014 από τη Magnet Releasing, σε DVD/Blu-Ray, Video On Demand και στα σινεμά.

And The Winner Is… ένας λυσσασμένος Κοντοπίδης σε slow-motion. Απολαύστε!

 

VII Η τελευταία ταινία του Guillermo Del Toro, Pacific Rim, έκανε πραγματικότητα ένα φετίχ μας: έφερε αντιμέτωπα τα Kaiju με τα Jaeger, τους γιγαντιαίους ελεγχόμενους από πιλότους mecha-κυνηγούς σε μια υπερπαραγωγή που έφερε νοσταλγικά στο νου την αγνή διασκέδαση των 90’s, χωρίς κρυμμένα μηνύματα και σοβαροφάνειες – η καλή πλευρά του cheesiness! Ήταν ίσως μια εντελώς αντίθετη -σε αυτή που πρόκειται να δούμε– εκδοχή του Godzilla. Η δουλειά της Industrial Light & Magic ήταν πολύ βαριά όμως, καθώς ήταν υπεύθυνη για την ψηφιακή δημιουργία των μεν και δε χαρακτήρων, αλλά και για το μεγαλύτερο μέρος των μαχών. Αν δε φοβάστε την απομυθοποίηση, πάρτε μια γεύση από τα Kaiju, τα Jaeger και τη μάχη του Hong Kong στα βίντεο που κυκλοφόρησε.

as published @ ireporterworld.com
Advertisements

Share A Thought

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s