Το μέλλον των X-MEN, η Fox, η DC και ο… Άλαν Μουρ

Singer's X-MEN: DAYS OF FUTURE PAST (2014)

Όσο η Marvel απολαμβάνει το θρόνο της στον κόσμο των CBMs (Comic Book Movies), έχοντας πετύχει μετά από πολλά χρόνια και προσπάθειες να συνθέσει και να συνδέσει τους ήρωές της σε ένα κινηματογραφικό σύμπαν δια χειρός παραγωγού Kevin Feige, ξεκινώντας από το Incredible Hulk και φτάνοντας μέχρι το τελευταίο Thor, αλλά και τα επερχόμενα sequel του Captain America και των Avengers, οι υπόλοιπες εταιρίες έπρεπε κάτι να κάνουν για να ανταγωνιστούν τα πρωτεία. Ο καθένας με τα όπλα του βέβαια. Άλλωστε το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel ουδεμία σχέση έχει με το αντίστοιχο των comics, και τα δικαιώματα των ηρώων της είναι μοιρασμένα. Η Sony έχει τον Spider-Man, η Fox τους X-Men και τους Fantastic Four. Μονάχα πρόσφατα πέρασε ο Daredevil και πάλι στα χέρια της Marvel, αφού η Fox δεν ήξερε τι να τον κάνει.

Η Fox λοιπόν, που φαίνεται να αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για τους X-Men με το prequel First Class, ανακοίνωσε δια στόματος Bryan Singer ότι το επόμενο X-Men, μετά το Days of Future Past που θα δούμε στις 22 Μαΐου, θα είναι το XMen: Apocalypse το οποίο θα έρθει στις αίθουσες 27 Μαΐου του 2016! Σίγουρη λύση μεν, πισωγύρισμα δε, ο Bryan Singer αφού είδε ότι… η απόδρασή του από τους X-Men μια δεκαετία πίσω για να γυρίσει το Superman Returns και έπειτα να ξεφύγει από τους σούπερ ήρωες και να πάει σε κάτι «ποιοτικότερο» δεν απέδωσε καρπούς, έτσι ξαναγύρισε στην ομάδα των μεταλλαγμένων που τον είχε αναδείξει κάποτε στους πιο υποσχόμενους ανερχόμενους σκηνοθέτες. Τώρα που, κατά τα λεγόμενα, ο Matthew Vaughn του First Class, που επανέφερε τους X-Men στο σωστό δρόμο, μετά το κατά πολλούς χλιαρό The Last Stand, ήταν απασχολημένος για να αναλάβει το επόμενο κεφάλαιο των μεταλλαγμένων, τσίμπησε την ευκαιρία ο Singer και η Fox μόνο χαρούμενη θα πρέπει να είναι.

Το Days of Future Past λοιπόν (trailer παρακάτω), επηρεασμένο από την ομώνυμη ιστορία των X-Men του Chris Claremont από το 1981, θα αποτελεί κάτι σαν sequel ταυτόχρονα στο First Class, στο The Last Stand, αλλά και στο τελευταίο Wolverine, και θα προσπαθήσει να ενώσει το καστ του πρώτου και του δεύτερου, δηλαδή τους ώριμους X-Men με τους νεαρότερους εαυτούς τους σε ένα ταξίδι χρόνου (πολλά τα διαστασιακά ταξίδια στα κόμικ που χάνεις τη μπάλα) για να αλλάξουν το παρελθόν και να αποτρέψουν τους Sentinels να κυριαρχήσουν πάνω στη Γη. Αν πράγματι ακολουθηθεί αυτή η ιστορία, τότε το νεοανακοινωθέν X-Men θα φέρει τον Apocalypse, έναν εκ των αρχαιότερων και δυνατότερων μεταλλαγμένων στο προσκήνιο, σαν μία απευθείας συνέχιση του σεναρίου από το Days of Future Past. Υποθέτουμε ότι το όλο ταξιδάκι τους δε θα πάει όπως σχεδιάστηκε και λογικά θα ξαναδούμε σύσσωμο το καστ και στην επόμενη ταινία, έστω και σε μικρότερους ρόλους, αν πρόκειται μάλιστα να γνωρίσουμε και καινούρια πρόσωπα. Όσο για τον Singer, εφόσον το Days πάει καλά, δε βλέπω γιατί να την κοπανήσει πάλι από τη σκηνοθετική καρέκλα, αλλά για να έβγαλε ο ίδιος την ανακοίνωση, στα credits του παραγωγού σίγουρα θα μπει.

Παράλληλα με αυτή την ανακοίνωση, η Fox υπέγραψε τριετές συμβόλαιο με τον σεναριογράφο-παραγωγό Simon Kinberg για να τον κάνει… τον Kevin Feige της. Με άλλα λόγια του αναθέτει το εγχείρημα να πλάσει ο ίδιος ένα κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel με τους ήρωες που έχει στο ρόστερ της η Fox, άρα δεν αποκλείεται να έχουμε και κάποιο crossover με τους Fantastic Four, reboot του οποίου γράφει και είναι παραγωγός. Δια στόματός του:

έχω αρκετές ιδέες στο πώς να χτίσω αυτά τα ονόματα και να κάνω αυτό που όλοι σκέφτονται αυτή την εποχή: να είσαι όπως η Marvel. Θέλω να είμαι σε θέση να συνθέσω ιστορίες πάνω σε πολλαπλές ταινίες

Ο Kinberg ήταν σεναριογράφος και στα The Last Stand, Days of Future Past, όπως και στα Sherlock Holmes και This Means War μεταξύ άλλων. Αν όμως το Fantastic Four δεν αποδώσει τα αναμενόμενα, δε βλέπω να του μένουν και πολλές δυνατότητες πέρα από το να περιπλέξει κι άλλο τη χρονολογία των αγαπημένων μας X-Men.

Snyder's BATMAN vs SUPERMAN (2016)

Στην αντίπερα όχθη, η DC φαίνεται να διστάζει να κάνει μεγάλες κινήσεις, αφού γνωρίζει ότι πέρα από τους Justice League, μόνο ο Superman και ο Batman είναι τα σίγουρα χαρτιά της, γι’ αυτό και τους αναμασά, συνθέτοντας και το δικό της κινηματογραφικό σύμπαν με το επερχόμενο Batman εναντίον Superman. Χωρίς να ξέρουμε ακόμα τι θα κάνει με τα πιθανά Wonder Woman, Aquaman και Flash, κι αν θα μπορέσει να δημιουργήσει τον αντίστοιχο θόρυβο όπως η αντίπαλός της Marvel έκανε με τους Thor, Iron Man και Captain America, το μόνο κακό είναι ότι… αρμόδιος για το αντίστοιχο κινηματογραφικό σύμπαν φαίνεται πως είναι ο David Goyer. Ας ελπίσουμε ο Nolan να παραμείνει κάπου μέσα σε όλα αυτά.

Σε κάπως πιο ανακουφιστικά νέα για μας που θέλουμε να δούμε και κάτι διαφορετικό, η DC ενδέχεται να κατευθύνεται ταυτόχρονα σε διαφορετική στρατηγική: αφού δεν έχεις μεγάλα όπλα, παλεύεις με… πολλά μικρά. Έτσι ενδέχεται να δούμε, όπως λένε οι φήμες, ένα πλάνο δύο μεσαίου προϋπολογισμού ταινιών το χρόνο, ύψους 20-40 εκ. δολαρίων, ώστε να έχουμε την ευκαιρία να δούμε και τα λιγότερο γνωστά κόμικ της DC, και γιατί όχι της Vertigo, όπως τα Suicide Squad, Sandman και Fables. Αν λάβει κανείς μάλιστα υπόψη τη σημερινή πραγματικότητα του Hollywood που είχε σχολιάσει και ο ίδιος ο Bruckheimer, ότι δηλαδή έχουν εξαφανιστεί οι μεσαίου προϋπολογισμού ταινίες, αφού πρόκειται συνήθως για θέματα που δεν γνωρίζει πολύς κόσμος και δεν αποφέρουν χρήματα (βλέπε Dredd ή Riddick), έτσι οι εταιρίες είτε ρίχνουν πολλά λεφτά σε κάτι γνωστό και σίγουρο, είτε μηδαμινά σε κάτι που μία στο τόσο μπορεί να αποφέρει, αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να δοκιμαστούν ξανά ιδέες που δεν μπορούν να λειτουργήσουν με πολύ λίγα χρήματα, και με την κατάλληλη καθοδήγηση και μία επαρκής παραγωγή κάτω από το γνώριμο σήμα της DC να συστήσουν πρωτόγνωρες ιδέες στον κινηματογραφικό κόσμο.

Alan Moore

Alan Moore

Κι εκεί που τα CBMs απολαμβάνουν την καλύτερή τους «θητεία» στην κινηματογραφική ιστορία, έρχεται ο, κατά τ’ άλλα πολυαγαπημένος και αξιοσέβαστος κομίστας και μέντορας Alan Moore σε πρόσφατη συνέντευξή του στην Guardian να προκαλέσει και πάλι. Γνωστός για τη διαφωνία του ως προς τις κινηματογραφικές διασκευές γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στις μεταφορές δικών του έργων, όπως τα V For Vendetta και Watchmen, απ’ όπου ζήτησε να αφαιρεθεί και το όνομά του από τα credits, φαίνεται να μην αντιλαμβάνεται τη μοντέρνα έννοια του σούπερ ήρωα, υποβιβάζοντας χωρίς να το καταλαβαίνει και τη δική του δουλειά στην πορεία. Σε ερώτηση που του απευθύνθηκε για το αν θεωρεί ότι ο Πράσινος Φανός ήταν κόπια από τους δικούς του “Tygers” είχε το εξής να δηλώσει:

Τώρα, βλέπετε, δεν έχω διαβάσει κόμικ σούπερ ηρώων από τότε που τελείωσα με τους Watchmen. Τους μισώ. Νομίζω ότι είναι βδελύγματα. Δε σημαίνουν αυτό που σήμαιναν κάποτε. Αρχικά ήταν στα χέρια συγγραφέων που εξάπλωναν ενεργά τη φαντασία των 9-13χρονων παιδιών. Αυτό ήταν επακριβώς αυτό που ήταν προορισμένοι να κάνουν και το έκαναν τέλεια. Αυτές τις ημέρες, τα κόμικ σούπερ ηρώων νομίζουν ότι το κοινό τους σίγουρα δεν είναι 9 με 13, δεν έχει να κάνει με αυτούς. Είναι ένα κοινό κυρίως 30-, 40-, 50-, 60ρηδων αντρών, κυρίως αντρών. Κάποιος εφηύρε τον όρο γραφική νουβέλα. Οι αναγνώστες πιάστηκαν από αυτό. Ενδιαφέρθηκαν για ένα τρόπο που θα μπορούσε να δικαιολογήσει τη συνεχή τους αγάπη για τον Πράσινο Φανό ή τον Άνθρωπο Αράχνη, για να μη φαίνονται συναισθηματικά υποφυσιολογικοί. Είναι ένα περίττωμα του εθισμένου στον σουπερ-ηρωισμό, εθισμένου στο mainstream κοινού. Δε νομίζω ότι ο σούπερ ήρωας αντιπροσωπεύει κάτι καλό. Νομίζω ότι είναι ανησυχητικό σημάδι αν έχουμε κοινό ενηλίκων που πάει να δει τους Avengers και να ηδονίζεται με ιδέες και χαρακτήρες που ήταν προορισμένοι να διασκεδάσουν τα 12χρονα των 50’s.

Συγγνώμη κύριε Moore, μήπως και οι Watchmen ως «σούπερ ήρωες» ήταν προορισμένοι για εννιάχρονα, ή κάπου έχασα το μέτρημα;

as published @ ireporterworld.com
Advertisements

4 thoughts on “Το μέλλον των X-MEN, η Fox, η DC και ο… Άλαν Μουρ

  1. Pingback: microfilm #1 | Punk's Repository

  2. Pingback: Ο Chris Evans και οι συντελεστές για τη διαφορετικότητα του νέου CAPTAIN AMERICA | Punk's Repository

  3. Pingback: Ο SPIDER-MAN και οι Sinister Six: τι μας επιφυλάσσει η Sony | Punk's Repository

  4. Pingback: BATMAN vs SUPERMAN: Jeremy Irons, Jesse Eisenberg και σκέψεις για το σχεδιασμό της DC | Punk's Repository

Share A Thought

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s